Rabu, 25 Februari 2009

Surat Dari Prestasi

SURAT DARI PRESTASI
karya : Rival Ardiles Sando
Hormat saya,

Prestasi

Apa itu prestasi?

Prestasi bukanlah materi

Prestasi bukanlah sebuah angka yang terurai di atas lembaran putih

Prestsasi juga bukanlah sesuatu yang bisa di foto copy

Juga bukan sesuatu yang bisa dicuri

Prestasi itu ibarat sebuah tanaman yang berbuah

“Apa yang kita tanam dan kita pupuk, itulah yang kita petik”

Prestasi itu berada di puncak gunung yang tinggi

Yang curam dan penuh halangan untuk mendakinya

Prestasi itu merupakan sebuah metamorfosis dari sejumlah proses

Prestasi itu adalah aku



Banyak orang yang mengejar aku

Banyak pula orang yang hanya bermimpi aku akan datang padanya

Namun aku hanya akan datang pada siapa saja yang bersungguh-sungguh

Wahai engkau yang membaca surat dariku ini

Kejarlah aku,

Undanglah aku,

Di semester ini, di tahun ini, di setiap harimu

Dan di setiap hidupmu



Sahabat orang rajin,


Prestasi


EmoticonEmoticon